Tuesday 31 May 2011

kisah hati part 1


effa dapat idea nak bercerita lepas effa stress makan laksa yang tak sedap . tapi WARNING . menda ni life effa dari dulu sampai skang . soooo , mungkin bagi sengah sengah orang , kalo bosan , takyah cont baca nahh ? tenkiu

umur 6 tahun . aku tadika di Tadika Perpaduan . sungguh tak banyak yang dapat aku ingat . yang pasti , aku ingat betapa lembutnya donut watu kat tadika dulu . yang aku engat jugak , tadika hanyalah untuk bermain . sumpah aku tak ingat apa yang diajarka . a b c mungkin .

yang pasti aku masuk tarian . hehehh . ini aku suka . minat mendalam sangat . aku suka menari . aku suka musik . aku suka p latihan menari kat fasa2 . tapi aku tak ingat sapa lagi yang ada tym tu . for sure , aku princess yang ke 2 . ada  5 sumanya . aku kaler biru . heh . sukaaaa ! tiap petang , akan ada van yang mai amek kami , kat Fasa 1 , then g prektis kat Fasa 2 .

waktu balek ngaji (kot) , aku suka singgah beli sengkuang . makcik tuu akan potong seleper yang mungkin , pastu letak kuah rojak kat atas . yang nikmatnya , kacang tumbuk tuuu . sampai dah besaq pun , aku still buat kat umah . haa .

dulu petang petang aku kuaq main ngan kawan kawan berek . ada madihah , murni , dik irah , fatiha , ramai lagi lah . tapi aku paling rapat ngan Norazalina . dia nih jiran aku . dak klantan . suma orang panggei dia NORA . tapi aku sorang ja panggei dia NOZA . sebab aku taklei sebut uruf R kot . 
kami slalu men kat lombong tepi rumah kami . macam parit laa lombong tuu . men ligan ligan (: kejar )

kat tepi blok kami ada pokok pisang . aku rasa kat situ ada hantu laa . ada kembaq nama apa ntah , aku lupa , penah jatuh kat situ tyme senja . pastu depa nampak antu . heeee . aku pecaya .
cita pasai kembaq tuu , aku engat g , aku dok kat beranda rumah aku tyme tu . Nampak geng kembaq nih men kat bukit tepi lombong tu . ( bagi budak budak cam kami , kira bukit laa tu . walhal tanah tinggi sikit ja ) . tetiba aku dengaq
‘ farehaaaaaaa ! I loveee youuuuu ‘ .
aku tengok abah . abah tengok aku . abah gelak . haihhhhh . MALU !

aku tak dapat recall manyak menda tyme kecik kecik . sebab aku jarang kuaq uma kecik kecik dulu . mama garang . bolei kuaq tyme petang ja . taklei p blah surau  . kalo balek lambat , dok laa kat luaq tuu . takot tao !

haaa . aku ada besties . NURUL HANIS HASHIM . aku tak tau cana bolei rapat . tapi kami memang rapat pun . rapat dari tadika sampai skolah rendah .

sekian . nati aku sambung part2 : skola rendah aku .


p/s : effa nak recall kenangan dulu . sebab kenangan dulu yang bentuk effa sekarang . effa pun nak sebut nama orang orang yang penah masuk hidop effa dulu dan sekarang . sebagai tanda penghargaan ~

No comments:

Post a Comment